Budúcnosť národa a štátu je v jeho vzdelávaní a poskytovaní pracovných príležitostí vo vlastných podnikoch a inštitúciách a nie v importe cudzincov a zahraničných podnikov aby nahradili domácich obyvateľov – národ a domáce podniky a inštitúcie!
Tadeto vedie cesta ku zvyšovaniu úrovne vedomostnej spoločnosti a zamestnaniu vlastného národa a občanov!
Ak ku tomu pridáme aj slovenský zákon „bez práce nie sú koláče a ani sociálne dávky“ a zákon o financovaní školstva, podľa ktorého kritériá financovania škôl nebude počet absolventov ale ich odborná úroveň a použiteľnosť pre potreby slovenského hospodárstva, plus návrat k systému praktického – pracovného vyučovania popri teoretickom vzdelávaní od základnej školy zistíme, že to je tá najlepšia forma a spôsob rozvoja jedinca, rodiny, vedy a vôbec hospodárstva štátu.
Nič nové pod slnkom to nie je, je to len systém vzdelávania z čias prvej Československej republiky, ktoré zaviedol Tomáš Baťa, prevzali a vylepšili ho „hnusní komunisti“ počas „totality a utláčania jedinca“ za druhej v Československej republiky koncom päťdesiatych rokov minulého storočia, ktoré začiatkom sedemdesiatych rokov minulého storočia prevzalo viacero západných štátov, medzi nimi aj Fínsko, ktoré systém ešte mierne vylepšilo.
Teraz, resp. zopár rokov späť sa to Slovensko ako-tak snaží prebrať od Fínov ako revolučný zázrak zo západu pod názvom „Duálne vzdelávanie“ ale akosi sa to nie veľmi celoplošne darí…
Takže nič nové pod slnkom, treba rekonštruovať školský systém na svetovú úroveň akú malo Česko-Slovensko počnúc druhou polovicou šesťdesiatych a zdokonaľovalo ďalšie roky minulého storočia až do roku 1990. Je potrebné zobrať dobré nápady z Fínska, Ruska a Číny a spojiť ich s „kolačovým zákonom“. Skrátka je nevyhnutné rekonštruovať školstvo od základu aj s financovaním, tj. návrat školstva pod jurisdikciu štátu, zbaviť ho kadejakých straníckych a ideologických nánosov a pokračovať v zmene financovania školstva vrátane súkromných škôl v tom smere, že štát súkromným školám pomôže v rozvojových investíciách v odboroch a činnostiach, ktoré školy pod štátom nezabezpečujú a pomoc pri cenách za energie na úrovni pomoci pre štátne školy.
Ten, kto chce podnikať, musí na seba zarobiť a to aj v školstve a štát mu musí vytvoriť lepšie podmienky ako akémukoľvek zahraničnému subjektu v čomkoľvek!
Poznámka:
štát musí zásadne prehodnotiť prakticky takmer neexistujúcu vnútornú hospodársku politiku z ad hoc na koncepčné riadenie a rozvoja vlastného, Slovenského hospodárstva pre potreby štátu ako prioritu pre výživu a zamestnanosť vlastného národa a všetkých občanov. Dovoz zahraničných podnikov bez kapitálovej účasti štátu a dovoz pracovnej sily je likvidácia štátu a národa!
Ja sice pisem pod pseudonymom, ale pisem fakty... ...
Ja som ten systém zažil, bol som s mnohými... ...
Článok obsahuje viacero rozporov a skreslení.... ...
"..štát musí zásadne prehodnotiť... ...
Celá debata | RSS tejto debaty